20080325

July Skies - Dreaming Of Spires






















Mart ayında üretkenliğimiz taban yapmış durumda; geçen hafta boyunca internetten yoksunduk, rapidshare bir türlü upload kabul etmedi, ama daha önemlisi yazı yazma sınırımı aştım sanırım. Daha evvel de söylemiştim, zihnimin sanki belli bir kotası var da, tatmin edici bir yazı kaleme aldığım vakit duruveriyor. Malûm, yoğun iki hafta gecti, siyasi konular üzerine farklı mecralarda yaptığım yorumların üstüne de zihnimin yazı kotası dolunca ve ortaya tatmin edici olmayan yazılar çıkmaya başlayınca en iyisinin durmak olduğuna karar vermiş bulundum. Neyse ki bu kotayı tazelemiş ve hazırda bekleyen pek çok albüme sahip biri olarak mart ayındaki bu düşük üretkenliği ortadan kaldırmak üzere klavyeyle dans ediyorum tekrardan.

July Skies'ın yeni albümü The Weather Clock'u tanıttığımdan bu yana oldukça olumlu yorumlar alıyorum; sanki şarkıları ben bestelemişim ya da ben icra etmişim gibi. Madem öyle, July Skies'ın en sevdiğim albümü, Dreaming Of Spires hakkında bir iki kelam edebilir, The Weather Clock'in yaptığı girizgâhı ileri bir noktaya taşıyabilirim.

Dreaming Of Spires, July Skies'ın ilk albüm kaydı. Ve ilklerin güzelliğine istinaden olsa gerek, şahsi olarak en beğendiğim şarkılarına sahip. Bunlardan birincisi, Swallows And Swifts. Bir anda aklına gitar almak ve müzik yapmak isteyen birinden beklenmeyecek bir gitar melodisiyle ilk önce kulaklarımızdaki kemikleri, ardından ruhumuzu titreten bir şarkı. Ardından The Night Sky geliyor; geceleri yapılan otobüs yolculuklarında kafamızı otobüsün camına dayayarak -kim bilir hangi hayalleri hayal ederek- baktığımız karanlığın şarkısı bu. To Love You, Blossom fısıltılı bir ağlama niteliği taşırken, ardılı The Softest Kisses en pastel July Skies şarkısı olarak zihinlerimize yerleşiyor. Albümün belki en iyi şarkısı ise Southern Orchards, yine tatlı bir gitar melodisiyle bir yaz gecesi rüyasının sonunu hatırlatıyor.

Ve ben de böylece, şarkılar üzerine yorum yapmama ilkemden vazgeçmiş gibi görünüyorum; halbuki yaptığım tek şey "şarkılar ne çağrıştırıyorculuk" oynamaktan öte gitmiyor. Eminim herkes farklı hayalleri hayal ediyor bu farklı notalarda. Hatta diyorum ki, dinleyen herkes yazsa ya ne gördüğünü, neyin kokusunu yahut neyin tadını aldığını; eğlenceli olabilir.

Sanatçı: July Skies
Albüm : Dreaming Of Spires


Şarkı listesi:
1- Coastal Stations
2- Swallows And Swifts
3- The Night Sky
4- Garden Constellations
5- Coastlines And Laughter
6- To Love You, Blossom
7- The Softest Kisses
8- So Sad Today
9- Corinivim
10- East Kennet Skies
11- Southern Orchards
12- The Ruined And Disused Churches Of Norfolk

DOWNLOAD.

1 mırıltı.:

güneş ö. said...

benzer müzik yapan gruplardan hissiyatlarına göre mevsimler yaratıp yıl oluşturdum.

şöyle ki:
july skies (yaz)
auburn lull (sonbahar)
windy & carl (kış)
surface of eceon (ilkbahar)