20080224

DANdadaDAN - Sen Bana Birini Android





















DANdadaDAN konserinden yeni geliyorum, konserin yarattığı stimülasyonun üstüne yeni şarkıları duymak beni büyük bir yanlıştan döndürüyor; kendi halimizde bir blog hazırladık, bir çok grup koyuyoruz ama hiç bir Türk grubuna yer vermemişiz. Gerçi, uyguladığım filtreleme sistemiyle, kaliteli bir müziğin yanında kaliteli bir tavır içindeki grupları diğerlerinden ayırdığımız vakit, elimizde neredeyse hiç bir şey kalmıyor yerli "piyasa"da. Amma ve lakin, DANdadaDAN tam da bu tanıma uyacak bir grup, Türkiye sınırları dahilinde son yıllarda çıkan en iyi albüme imza attıkları yetmezmiş gibi, alabildiğine doğal ve samimiler, bu yüzden de saygıyı ziyadesiyle hak ediyorlar.

Oturup müzikal açılımı analiz etmeye lüzum yok, fakat bir çok janrın bu kadar uyumlu bir şekilde karıştırılmış olmasını da es geçmemeli. Fusion jazz'dan post-rock'a, saf noise'dan 8bit tınılarına kadar uzanan bir janr skalasına yayılıyor DANdadaDAN'ın musikisi.

Bir synthesizer, beş telli bir bass, bir saksafon ve bir davul ile, buz gibi bir havada terleten, bedenler üstünde parmaklarımızla tempo tutmamıza sebep veren bir grup DANdadaDAN, pek yakında da çıkıyormuş yeni albümleri. İlk izlenimler, enstrümantal şarkıların daha ağırlıkta olacağı bir albümü işaret etmekte. 2008 güzel bir yıl olacağa benziyor.

Sanatçı: DANdadaDAN
Albüm: Sen Bana Birini Android

Şarkı Listesi:

1- Kuru Kuru
2- Zın Zın
3- Hayaletler
4- Tezkere
5- Kutbu Kuzey
6- Kız
7- Aydınlıklar
8- Kara Araba
9- Maskara
10- Cenaze
11- Kaltaklar
12- Yoğurtçubaşı Çıkmazı

DOWNLOAD.

9 mırıltı.:

issue said...

'türkiye sınırları dahilinde son yıllarda çıkan en iyi albüm' gerçekten bu sözüne katılıyorum. ilk defa rock'n coke da izleyip ardından vurluduğum grup kendileri. nedense izmirdeki canlı performanslarından çok etkilenemedim... gerçi son zamanlarda albüm çıkaramasalar bile yurdumuzda iyi canlı performansları olan gruplar türemeye başladı 'in between' gibi.

dream endless. said...

in between'i ta ilk demo'lari zamanindan hatirliyorum, l.e.s.s. ve Fabrikasyon Hatasi donemleri, d.i.y. distro'lar tarafindan dagitilan post-hardcore kayitlari.. Maalesef pek izleme sansim olmadi hic; ama dinleyebildigim 6-7 kayit, cok umut vericiydi. Album dusunceleri var mi yok mu bilemem ama, DANdadaDAN albumunu tanimlarken, artik "Türkiye sınırları dahilinde son yıllarda çıkan en iyi albümlerden biri" sıfatını kullanmamızı sağlayacağına inaniyorum.

Pina said...

bedenler üstünde parmaklarımızla tempo tutmamıza sebep veren. hm hm evet. tabi tabi doğru çok doğru çok doğru çok doğru. oryantal göbek dansı. blogunun ciddiyetini bozmak istedim.

K said...

yalnız farkettiyasen albümün ilk yarısıyla ikinci yarısı arasında oldukça fark var.

bütün "hit"ler, radyo-dostu parçalar başa konulmuş, albümün tamamı 6. parçadan sonrası gibi olsaymış keşke.

Anonymous said...

vurun tuşlara, vurun da birinci yapın bunu.

vangouf said...

bende bozabilirim ciddiyeti

Pina said...

Ben hiç radyoda Dandadadan dinlemedim bu arada. Keşke radyolar da Dandadan dostu olsa da Teoman dinlemekten kurtulsak azıcık.

Anonymous said...

Vallahi 2008 muhteşem bir yıl olacak, orası kesin. Blog yeni haliyle daha da şahane olmuş... İçerik zaten lezizdi. Daha ne olsun?

Anonymous said...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar SevalHatice