20080802

Homesick For Space - Please Continue






















Tatile gittik, geldik. Hani tatili çok seven bir insan olduğumdan değil; daha önce de söylemişliğim var, denizi güneşi bir türlü sevebilemedim, sinemaya gittim de filmi değil bebek seslerini, yemek yiyenlerin ağız şapırtısını dinledim, insan deri rengini karartmaktan ne zevk alır bunu da anlamadım, evimde yapmadığım hiç bir şeyi yapmadım, adı tatil işte. Ama bence, bir tatilin en güzel kısmı, başlamadan önce ve bittikten hemen sonra yaşanan o uzun otobüs yolculuğudur. Hele ki bu yolculukta güneşin doğuşuna yahut batışına şahit olabiliyorsan, bir de önünde/yanında/arkanda bulunan yolcuların horlamalarını yahut "benim de senin yaşlarında yeğenim/torunum var" girizgahlı muhabbet etme çabalarını bertaraf edecek bir müzik çalarınız varsa, üstüne üstlük bu müzik çaların içinde tam da yolculuğa uygun notalar bulunuyorsa, ne gam! İsterse otobüste bir horlama senfonisi hasıl olsun, isterse 10 senelik otobüsün hiç bir kliması çalışmasın. Binaenaleyh, bu notalar önemlidir, üzerinde durulasıdır; nasıl ki bavullar önceden hazırlanır ve yolculuk için bekletilirse, benzer bir hazırlığı notalar için de yapmak en az bu kadar gerekli olabilir.

İşte bu hazırlıklar dahilinde, en az bir diş fırçası, bir deodorant kadar önemli bir rol üstlenen gruplardan biri de Homesick For Space, benim nezdimde. Tevekkeli değil, tatile gitmezden hemen önce bu sayfalara konuk ettik, hakkında o kadar kalem oynattık. En nihayetinde, tatil dönüşü, insanların da yorumlarını görme fırsatı elde etmiş olduk ki, Homesick For Space'in intradermal etkisini başkalarında da gözlemlemek ziyadesiyle mutluluk verici oldu. Madem öyle, dozajı arttırmakta, yeni bir ampül kırıp enjektörü doldurmakta, ve ikinci bir vuruş yapmakta fayda var, Homesick For Space'in son albümü, Please Continue ile.

Unison hakkında söylediklerimiz, uzayda yahut internet'in boşluğunda hala yankılanıyordur, ama tekrarlamakta fayda var. Unison, zamanının emo etkisini ihtiva eden ama bunun yanında yoğun bir karanlığı ve dinginliği de nüvesinde barındıran bir albümdü. Please Continue ise bu iki özelliğin dışında bir yerlerde duruyor, Unison'ın o boğucu depresyonundan çok, daha alternatif rock kokan bir albümden bahsetmemiz mümkün, hatta biraz daha ileri gidersek, yer yer britpop'a göz kırpan bir hava taşıyor Please Continue. O minik ama korkunç etkileri de beraberinde getiren Garcia Lorca şiirlerinden esintiler taşıyan şarkı sözleri de yerini daha klasik sözlere bırakmış durumda.

Şüphesiz ki bazı dönüşümler, kimliği de beraberinde alıp götüren bir yokoluşa benzerken, bazıları da sadece vasıtanın değişmesine rağmen menzilin aynı kalması gibi bir sonuç yaratıyor. Please Continue, Unison kadar etkileyici ve vurucu bir albüm değil kesinlikle. Lakin bu, Homesick For Space'in kimliğindeki bir değişikliği işaret etmiyor, aksine, farklı bir rengi ve farklı bir tadı barındırıyor.

Sanatçı: Homesick For Space
Albüm: Please Continue

Şarkı listesi:
1- ...please Continue
2- British
3- Chasing A Ghost
4- Control
5- Disconnection
6- Honey, I Play To Win
7- Joker's Smile
8- Just Like In The Start
9- Look How We Try
10- Recover
11- Spines
12- Tension Free
13- The Dark Corners
14- Your Ghost

DOWNLOAD.

3 mırıltı.:

Anonymous said...

Usta artık bir kağıt üzerinde olmalıyız!!!

Anonymous said...

Ve son bir ek: Daha sık yazmalısın. Buralarda her daim seni okuyan, merak eden birileri var. Sadece benden sonra kaç kişiye dilden dile aktardım bu diyarı!!! Ha, ne işe yaradı dersen; biz "Bant"a kalmadık!!!

Anonymous said...

Bu gece bir süredir konuşmadığım biri bana Oh, How You Shine parçasını gönderdi. Daha önce duymamıştım adını. Nette harıl harıl albümlerini arıyordum. Sonra burasını buldum. Link vermişsiniz ne güzel ! Zaten yazınız da bir o kadar güzel ve anlamlı. Hiç yorum yapamam böyle yazılar üzerine. Tıkanıp kalırım. Tıpkı o şarkıyı aldıktan sonra tıkanıp, hiçbir şey diyemediğim gibi. Çok teşekkür ederim, gerçekten.